Domein inwoner en bestuur

Doelen en resultaten

Resultaat IB1.1De dienstverlening is optimaal: alle vragen zijn snel, duidelijk beantwoord. Inwoners en bedrijven weten wat zij van de gemeente kunnen verwachten

We hebben dit gedaan door:

Onze klantenservice heeft een professionele groei doorgemaakt door de ervaringen die het afgelopen jaar zijn opgedaan. De service van het actief oppakken van signalen van onze klanten wordt bijzonder gewaardeerd.

De digitale dienstverlening is in het verslagjaar verder uitgebreid met onder andere mogelijkheden tot het digitaal aangifte doen van geboorte, voorgenomen huwelijk en overlijden. Ook de producten en diensten in het burgerportaal (persoonlijke internetpagina) mijn.schagen.nl zijn verder uitgebreid.

We hebben het programma 'best mogelijke dienstverlening' voorbereid. Wij willen dat onze inwoners en ondernemers zich welkom voelen. Dat zij zich gehoord, gezien en begrepen voelen.

Hiermee hebben we bijgedragen aan de relatie inwoner - gemeente en gewerkt aan het verhogen van het vertrouwen in de gemeente.

Indicator:
Klantwaardering hal: streven minimaal 90% (zeer)tevreden
Geen recente indicator beschikbaar. De zuil waarop de waardering kan worden aangegeven stond in verband met de corona-maatregelen niet in de hal.

Streven telefonie: streven 55% van de vragen wordt direct beantwoord.
In 2020 is 56% van de gestelde vragen direct door de Frontoffice (telefonie) afgehandeld.

Klantenservice: streven klantwaardering van minimaal een 8
In 2020 is de klantenservice gewaardeerd met een 8,9

Deze pagina is gebouwd op 04/30/2021 09:17:53 met de export van 04/30/2021 09:06:00